mijn aanpak

Als leren moeilijk is, als taal verwerven niet evident is of als communiceren niet meer vanzelf verloopt, dan is het belangrijk dat deze kinderen, adolescenten en volwassenen specifieke ondersteuning krijgen.


Ondersteuning die ervoor zorgt dat heel wat technische vaardigheden aangeleerd worden, maar waar er ook aandacht is voor een efficiƫnte werkhouding en een emotionele stabiliteit.

In de begeleiding van mensen met autisme en mensen met ADHD gaan we samen op zoek om vanuit hun waarden hun specifieke noden in te vullen.


Dit is de meerwaarde die ik aan elke behandeling wil geven. Ik ben ervan overtuigd dat mijn tussenkomst op die manier nog zinvoller is.

ervaring en specialisaties

Ik heb inmiddels vele jaren ervaring in diverse logopedische behandelingen.


Hierbij richt ik mij voornamelijk op het behandelen van :

  • kinderen en adolescenten met leerstoornissen (oa. dyslexie en dyscalculie)
  • kleuters en kinderen met een taalstoornis
  • stemstoornissen


Daarbij heb ik mij gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen en adolescenten met ADHD/ADD en hun ouders.


Ik bied begeleiding en hulp aan mensen met autisme en aan de ouders en omgeving van mensen met autisme.


Daarnaast heb ik specifieke opleidingen met succes afgewerkt :

  • psycho-pedagogisch counseler (opvoedingsconsulent)
  • aanpakken van mediatie, werkhoudings- en aandachtsproblemen
  • ouderbegeleiding bij ADHD
  • Acceptance and commitmenttherapy en de autismecentraalmethodiek